söndag 25 maj 2014

VAL TILL EUROPAPARLAMENTET



Jag har gjort mitt val och något som har legat varmt om mitt hjärta i detta val har varit miljön, rasism och att motverka diskrimenering av homo-bisexuella och transpersoner och funktionshindrade i synnerhet, som den tjatkärring som jag är!
Precis så här såg det ut utan för min port idag, sorgligt och alldeles otroligt onödigt att folk är så jäkla lata.
Och en följdmening i detta, arbeten!
Vem fan ska plocka upp skiten?

Men nu ska jag inte vara sån en så här fin dag som idag.
Morsdag firas ju i Sverige idag, solen sken på en klarblå himmel och jag böjde mig ner och plockade upp cigarettpaketet och la det i soptunnan.
(Vilken tur att det finns gamla kärringar som kan plocka upp efter de yngre nonchalanta medborgarna)
På väg till gymmet för att investera i mig själv och för att orka lite längre!

Firad av jäntan min med ett morsdagskort i vanlig ordning, med hennes egna lilla hälsning noga skrivit i dessutom, inte bara det vanliga förtryckta väl valda meningarna.
Det värmer!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar