måndag 19 maj 2014

PENSIONSUTBETALNINGSDAGS!


Och jag har en inköpslista till ICA som är hiskligt lång!
Den här månaden har jag försökt mjölka ut det mesta ur verkligheten, utan att behöva nalla ur mitt sparkonto.
Att den 18:e råkade vara på en söndag blev ytterligare en utmaning.

Så nu hade jag förberett mig med näbbar och klor för att proviantera.
Dramaten står vid dörren, jag är sminkad och klar och så börjar det ösregna och jag skiter i att gå till ICA!
Det är de som jag kallar lyx och rikedom, att kunna skita i att gå på affären, trots att jag egentligen måste.
Men jag måste ingenting, jag klarar mig ännu en dag!
Det här är nästan kul och jag har ju tak över huvudet.

Nu kan jag luta mig tillbaka i tv-soffan och se på "Hem till gården" istället och ta en mugg kaffe kanske!
Låt det regna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar