onsdag 21 maj 2014

WHO AM I?



Levande charader, eller vad det nu var hon sjöng, Arja Saijonmaa!

Tänk att en peruk kan göra så mycket!

Att Qvinnan i mig äntligen kom fram, åtminstone för en liten stund.
För hur jag än försöker dölja henne, eller inte fattat att det är just det jag kanske är, ja, när jag plötsligt fick på mig den här solhatten med tillhörande hårsvall, så ser jag ju att det är just det jag är. Den du! Snopet gunsan!
Jag som har börjat ställa mig i ledet hos HBTQ-rörelsen, med betoningen Q som i Queer.

Men där står jag trygg ändå!

"RFSU definierar queer som "Ett brett begrepp som kan betyda flera olika saker men i grunden är ett ifrågasättande av heteronormen. Många ser sin könsidentitet och/eller sin sexualitet som queer. Queer kan innebära en önskan att inkludera alla kön och sexualiteter eller att inte behöva identifiera/definiera sig."

Nu har jag krypit tillbax till min androgyna, trygga gamla gunsan igen, utan sängkammarhår. Gonatt världen!

Vem är du vem är jag levande charader?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar