fredag 30 maj 2014

TIDIG MORGON



Och en jävla tandvärk, upptäckte jag när jag blev väckt av regnet som smattrade på fönsterbläcket!
Klockan var knappt 03:00 men ljuset hade återkommit skapligt, så jag tassade snabbt ut i bara mässingen, för det första jag tänkte på var att rädda dynorna ute på balkongen.
När jag kom tillbaka till sängen kände jag värken från 26:an igen, helvete!!!
Under en längre tid har jag haft problem med den, tanden 26, vänster uppe, en av "gäcklen", som vi säg upp i norrland!
Tandhalsen är betydligt blottad av ett alltför idogt borstande i kombination med skleridermin. Jag har fått penslat med Duraphat/fluor hos min tandläkare och hygenisten ett antal gånger, samt att jag har självvård med detsamma här hemma, men tyvärr verkar det inte funka till fullo, så nu måste gunsan tillbaka till tandläkaren för ytterligare utredning. Pyton!
Tur i oturen så ingår Sklerodermi i tandvårdsförsäkringen numera och jag har kommit upp till högkostnadsskyddet, så jag blir inte skinnad ekonomiskt i alla fall, oavsett!
Allt det här och lite till var mina tankar den tidiga timman innan värktabletten började värka.
"Plocka fram den där gamla gardinen som inte kommer till användning, sy nya överdrag till de där två fula kuddarna i soffan av tyget!
Måla loppishyllan i vitt, färg har jag ju!
Plantera murgrönorna som står i vatten på åran, de har så fina rötter nu!"

Somnade två timmar till, väntade in Nyhetsmorgon medan mitt te blev lagom ljummet för att drickas utan ilningar från 26:an.

Jag gjorde alla de saker som jag funderade ut under natten och somnade i soffan någon gång mitt på hållet.
Jag är i alla fall nöjd med mina tänkta uppdrag från natten, hyllan blev bra i vitt, kuddarna fick ett behövligt lyft och blev riktigt fina.
Murgrönan står nyplanterade i eco blomjord.
Nya murgröneskott i vatten på åran.
Och tandhelvetet värker fortfarande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar