onsdag 14 maj 2014

FULLMÅNENS INVERKAN?



Ett blipp från läsplattan i vardagsrummet, orkar inte!
Kollar klockan och kan konstatera att den är strax före halv tre!
Egentligen hade jag kunnat gå upp och kollat om det var något viktigt meddelande, eftersom jag ändå inte kunde sova.
Så jäkla irriterande när det är absolut omöjligt att sluta snurra in sig i täcket, byta kuddar och resonera med mig själv om saker som oroar mig och som jag ändå inte kan påverka.

Någonstans där gled jag tydligen iväg ändå i drömmarnas land och vaknade av ännu ett blipp från vardagsrummet.
Kollar klockan, 06:40, dags att kliva upp och ta min levaxin och sedan krypa ner ett par timmar till. Men förts kolla läsplattan!
Expressen: Hollywoodstjärnan och Oscarsvinnaren Malik Bendjellouls är död! Han blev endast 36 år.
Sorgligt och alldeles otroligt förfärligt och onödigt när så unga människor inte orkar leva längre och beslutar sig för att avsluta livets resa.
Jag lyckades somna om en timma till märkligt nog!

Och allt hade kunnat varit alldeles underbart och inspirerande! Gamla gunsan vaknar utvilad och full av lust, efter en god natts sömn och en glädjande inbjudan!
Supereffektiv, kasta jag mig på pendeln!

Två timmar senare sitter jag och äter en alldeles delikat frulle med den absolut bästa tänkbara "utsikten"!

Men inte då, stapplande, dödstrött till tvättstugan, med insikten om att det har varit fullmåne i natt och att fantasin hjälpte mig att måla med den breda pensel och de vackraste färgerna för att pigga upp de gråvitskitiga väggarna där ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar