tisdag 6 maj 2014

PREMIÄRTUREN



"Häromdan", närmare bestämt igår, tog jag min premiärtur på min nyskrubbade och fixade cykel!
En liten rättelse härom! Cykeln är inte min egentligen, ingen äger någon och i synnerhet inte cykeln, som jag egentligen endast är fosterförälder till, eftersom den egentliga ägaren bor i London.
Ja lite så är det, så vem vet, ett tu tre, dyker hon upp igen och vill ha tillbaka cykeln.
Men innan dess, cyklar jag vidare!

Idag visades det sig, att det var alltför länge sedan jag gnuggade sittknölarna, när jag återigen svingade mig upp på sadeln för en tur ner till centrum och tandhygienisten.

Aaaaoooooo, shit!!!

Nästan hela turen, stod jag på pedalerna och vågade knappt nudda den ädla kroppsdelen, cykelsadeln.
(Jag har kollar, men det syns inga blåmärken, otroligt!!!)
Det påminner mig om att jag måste köpa ett sadelskydd med gel.

Ty, sadeln är alltför oergonomisk mot min gamla "sckärpa"= västerbottninka och betyder ungefär, vass, benig, tunn, nada fett i, rumpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar