tisdag 27 maj 2014

EN DAG PÅ IKEA!


Proviantera var de ja, men inte på IKEA!
Men det är ju så himla tur att jag kan få vara lite spontan och öppen för förändringar även när det gäller det vardagsnära och inte bara i stora och livsomväldande saker, ty bryta upp från en väl invand tillvaro i norrland till något helt nytt och främmande 80 mil söderut på gamla dar!

"Precis som vanligt", stod jag och sminkade mig och Dramaten väntade troget vid dörren, då sms:ade Mia:
Hon ba: Ska du me till IKEA?
Ja ba: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!
Hon ba: kommer om 30 min!
Ja ba: Toppen!

Så i vanlig ordning vid ankomsten smörjde vi kråset inför shoppingen.
Svenska klassiker:
Kyckling Wallenbergare med gräddsås, lingon, grönärts hummus samt potatismos. 39:-

Slutnotan för min del blev 498,24:-
Matta, värmeljus, halkmatta till badkaret, blommor!

I morgon blir det ICA!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar