torsdag 10 november 2016

BECAUSE I`M WORTH I`T


När köpte jag blommor till mig själv sist?
Igår var det dags och det kändes helt rätt, just idag!
För tidig morgon begav jag mig iväg till Huddinge Reumatologen igen, lite med hjärtat i halsgropen, på grund av rådande väderförhållanden och risk för att bli strandsatt på vägen!

Men det gick vägen hela vägen, så att säga!
Så i lagom tid, 08:00 infann jag mig på R62, där en forskningssköterska mött mig!
Under två timmar mättes, vägdes och tömdes jag på diverse vätskor och information om mitt mående i allmänhet och i synnerhet, mellan tummen och pekfingret!

13 rör blod, målet var 15, men det tog stopp vid 13!

Vissa prover tas för att bedöma aktiviteten i olika organ, andra kommer att frysas ner i en databank för senare analys i forskningsprojektet!
Mätning av torrhet i ögon och mun, i ögonen sätts en liten remsa läskpapper under fem minuter och saliven spottas i en mugg under en kvart!

Mätning av omkrets stuss och midja och därefter fick jag en välförtjänt fika, jag anlände ju fastande, samtidigt som jag besvarade en tjock lunta med frågor!
Så nog var jag värd tulpanerna, om dock en aning bångstyriga i sin enkelhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar