onsdag 16 november 2016

HÖSTEN ÄR TILLBAKA


Det var väl det jag visste, att den snön som kom härom veckan, var bara ett litet skrämselskott!
Nu är ordningen återställd och gräsmattorna är gröna!
Å kan man tänka, efter två dagar soffnötande, sånär som att gå mellan köket, toan och vardagsrummet, så tog jag mig ner till centrum idag och uträttade några ärenden!
Det första var att gå in till vår lokala fotograf HB Bild och fick hjälp med ett foto till ett nytt körkort!
Tanken att inte förnya körkortet, utan bara skaffa ett ID-kort, slog mig aldrig, det är klart att jag ska ha ett körkort, fast jag inte har någon bil, ett körkort är ju min identitet liksom, köra bil var ju och är fortfarande något av det bästa jag vet och det händer ju faktiskt att jag får den äran att "jagga" men min kompis ibland!
Jag fick brevet från Transportstyrelsen häromdan, där det stod att det var dags att förnya mitt körkort inom kort!
Jaha, tänkte jag, då måste jag väl boka tid hos frissan och fixa till mig inför det!
Men nej, jag ändrade mig och tänkte, varför det?
Jag tog tag i saken idag, bara sådär, klev in hos fotografen, drog av mig mössan, ruskade lite extra med fingrarna i kalufsen, kollade i spegeln och konstaterade att, det är ju precis så här jag ser ut!
Det fick duga!
Sedan gick jag till mitt postombud och skickade en liten tröstpresent till min "sös" Mona i Norge, hon stackarn har ju skadat ett ben och är ordentligt konvalescent!
Hoppas att blodcirkulationen och läkningen ökar när hon öppnar paketet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar