fredag 4 november 2016

MAXA LIVET!


Idag började en konferens i Bålsta "Maxa Livet" som anordnades av Barncancer fonden och min hjälte och dotter Sofia hade fått inbjudan att delta!
Konferensen pågår mellan 4-6 november på Aronsborg konferens i Bålsta!

Eftersom det är Sofias födelsedag idag, så tänkte jag att en överraskning skulle sitta bra, ja menar, eftersom det inte är alltför långt härifrån till Bålsta, det är ju bara att ta pendel 35 från A till Ö, lätt som en plätt, raka spåret!
Så igår inhandlade jag några önskningar från julklappslistan och slog in i grattispapper istället!

Okej, när jag stod och väntande på pendeln vid lunch, så ser jag på infotavlan att det står Spånga!
Konstigt, det brukar ju stå Bålsta!
Och det visades sig att tåget gick bara till Spånga på grund av banarbete mellan Spånga och Kallhäll, anslutningsbuss till Kallhäll och därefter pendel den sista biten till Bålsta!
PHU!
Sista biten fram till konferensanläggningen blev det taxi!
Men va fasiken, jag skulle fram till födelsedagsbarnet, kosta vad det kosta vill!
Väl framme, så tog det över en timma innan jag fick tag på en kille som hjälpte mig att komma in till hennes hotellrum, eftersom hon reda, sedan länge hade checkat in och var på rummet med sina assistenter i väntan på att konferensen skulle börja klockan 16:00!
Överraskningen var klockren när jag knackade på dörren och en assistent öppnade!
Sofia satt med ryggen mot dörren, så hon såg inte vem det var som kom, så hennes ansiktsuttryck var obetalbart när jag kom fram och kramade om henne!
Ja resten kan du bara blunda och tänka dig!

Jag stannade kvar lite över en timma, under första upptakten med en välkomstfika och informationsmötet för konferensen, sedan pussade och kramade jag gojäntan och begav mig hemåt igen, taxi, pendel, buss och pendel och anlände till en snöigt Nynäshamn två och en halvtimma senare, nöjd men trött!

Mitt uppdrag var slutfört och lyckat!
Det firade jag med en mikrad PAJ och ett glas billigt bubbel,

en "scen" fredagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar