söndag 27 november 2016

FÖRSTA ADVENT



Vaknade av väckarklockan 08:00, precis som vanligt, men beslutande mig för att vända mig om, dra upp täcket över huvudet och krama kudden ett tag till!
2 1/2 timma senare väcktes jag av "Somebody", alltså min ringsignal på mobilen, det var storasyster som undrade om jag levde typ och om jag ville följa med henne ner på julmarknaden, "jag kommer och hämtar dig för det blåser som fan och du har väl ont i benet?"
Så då var det dags att släppa taget om kudden och börja agera människa vid liv igen!

En timma senare åkte vi ner till centrum och brottades mot vinden, men bara ett kort tag!
Därefter gick vi hem till syrran, där jag fick glögg, käkade tomtegröt/risgrynsgröt och kaffe med hembakad lussebulle!
En riktigt gemytlig första advent tillsammans med bara storasyrran!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar