måndag 14 november 2016

VILODAG!


För gamla gunsan behöver det ibland!

Tvättstugan i fredags, Fantomen på Operan lördag, tokstädade igår, så idag landade jag helt utmattad i soffan!
Jo, det är lite så när man är en varannandagsmänniska, men ändå inte stannar upp varannan dag!

Samtidigt när det är många bollar i luften så störs sömnen, jag liksom ligger och grunnar på saker som jag kanske har glömt att göra, som jag borde göra och vad är det som jag har glömt att jag glömt att jag borde göra innan......?
Fast det där känner du säker igen dig i, nätterna när man försöker lägga alla pusselbitarna!

Så i morse tog jag tag i en pusslebit, jag loggade in på pensionsmyndigheten och ansökte om bostadstillägg inför kommande pensionering!
Märkligt, det här var inte vad jag hade trott för trettio år sedan, att jag skulle uppnå pensionsålder!

Skönt i alla fall att kunna luta mig tillbaka i soffan, krypa i under värmefilten och titta på ännu en gammal svensk film, den här som förövrigt var Sveriges första långfilm i färg, "Klockorna i Gamla Stan"!
Somnade visst en stund i mitten nånstans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar