tisdag 1 november 2016

DRIPP DROPP, DRIPP DROPP


Som väntat, spöregn och kraftig vind!
Så vad passar väl bättre än att intaga horisontell läge i soffan, insvept i värmefilten, perfekt efter gårdagens träningspass på Friskis & Svettis, lite som jag hade planerat faktiskt!

Men att två kuvert angående min kommande pension landade på min hallmatta, det kom däremot som en ovälkommen påminnelse!

Ångesten kramade om min lekamen när jag sprättade kuverten och läste siffrorna, som dessutom skiljde sig från varandra, tydligen är det något som jag inte fattar här och det gör mig lite putt!
Loggade in på pensionsmyndigheten.se och kollade runt en stund, gjorde en preliminär beräkning om rätt till bostadstillägg bla!
Nu är jag glad att jag redan har investerat i den närmaste framtiden, iallafall till och med den 2/4!

Nä, varför oroa sig i förskott, allt ordnar sig nog till slut, bara jag tänker positivt!

Resten av dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar