onsdag 23 november 2016

EN NYTTIG PÅMINNELSE!


Dag nummer två och som alltid möts jag av den här härliga bilden på anslagstavlan på väg till mitt rum!
Och "precis som vanligt" tar jag till mig budskapet att inte lyssna på olyckskorparna, utan prova ändå, för det kan ju faktiskt lyckas!
Min rumskompis de här två dagarna har varit en härlig kvinna, tio år äldre än jag, men ändå inte en dag äldre i sinnet, det är precis så jag också vill vara om tio år, okej om jag mot förmodan lever då och som jag en gång sa och lovade, "jag tänker inte bli en bitter gammal tant"!

På fjärde försöket lyckades infusionen hamna på plats, tack o lov, för skit också va trist det är när kärlen bara går sönder gång efter gång och ont gör det också! Men som sagt, tillslut satt den och nu hoppas jag att det håller även i morgon, sista dagen!

Sedan tar jag långledigt från Ilomedinet och återkommer efter nyåret till Reumatologen dagvården M88!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar