söndag 20 november 2016

ETT JULPYNTAT STOCKHOLM


Egentligen började dagen med en tur till Willy`s tillsammans med min dramaten, dags att proviantera och därefter slänga ihop mina obligatoriska matmuffins inför den kommande veckas läkemedelsinfution dagarna tre!
Humöret var på en skala från 1-10, på en två ungefär när jag tog ut plåten ur ugnen och kände doften!

Fan, ska det va så här?
Och jag är den enda som kan göra något åt eländet, antingen lägga mig ner på soffan under värmefilten, eller rycka upp mig, göra slag i saken, det som jag filurat på den senaste natten!
Varför inte tvärfara upp till huvudstaden och uppleva julbelysningen och skyltfönstren på NK som skulle avtäckas idag?
Sagt och gjort, snabb som en vessla, svidade jag om, passade på att stoppa ner mitt Phantomenprogram i en lämplig kasse!
En dryg timmes färd med pendeln och anlände storstaden som badade i LED-belysning och människor som tydligen hade tänkt på precis samma sak som jag!
Och nu passade det ju alldeles utmärkt att jag tog mig vidare med spårvagnen upp till Djurgården, Cirkus, ja, eftersom det var knökfullt med folk framför fönstren utanför NK!

Väl uppe på Cirkus, tjuvlyssnade jag på sista akten ute i foajen, som låg helt öde, förutom några personal som höll på att städa undan efter eftermiddagens förställning!

Lagom ca, 25 minuter efter avslutat publiktack som lät precis som de gånger jag har suttit där inne i salongen, jubel, applåder och busvisslingar!
Ännu en utsåld föreställning var till ända!
Ja då stod jag utanför sceningången och där kom han, him self, The Phantom i sin röda dunjacka, mössa på huvudet och var "precis som vanligt" igen!
Behöver jag säga att mitt humör förändrades från mol till dur?
Två minuter av hans tid, några autografer, några ord oss emellan och ett varmt leende!

På hemvägen var det skapligt lugnt på stan och jag kunde fota lite utan att trängas!








Tack till mig själv och i synnerhet till Peter, som gav av sin tid, på språng hem till familjen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar