torsdag 16 maj 2013

ANSTRÄNGNING OCH ÅTERHÄMTNING



Träna inte en muskelgrupp förrän efter 48 timmar vila, står det i en folder på Friskis & Svettis.
Okej det ska väl inte vara så svårt att leva upp till, det är ju bara att aktivera någon annan del av kroppen den tiden emellan.
Men om psyket är överaktiverat, vad finns det då för riktlinjer innan man blir överhettad i hjärnan, eller kalla det själen om du vill.
Att hitta balansen mellan ansträngning och återhämtning för kropp och själ är verkligen inte lätt, framför allt när man glömmer att lyssna inåt och bara kör på.
Skygglapparna på!
Men tillslut är det så finurligt att kroppen själv fångar upp oss i ett skyddsnät, förhoppningsvis innan den går upp i rök och blir utbränd.

Mitt ynkliga väsen har utvecklat ett signalsystem som stoppar mig med onaturlig trötthet. Som idag!!!
Helt ofattbart, hur ända in i det glödheta kan man bli så här jävligt trött?

Gamla gunsan fick till och med skjuts till och från butikerna idag, ja då är det dåligt!
Egentligen är det ju inte kroppen som är trött, ingen träningsvärk eller så, utan det trötta sitter i knoppen.
Nu behöver jag riktig värme, sitta på balkongen och läsa boken "Bålberget" och doppa småkakor i kaffet.
Idag, så när som på två dagar, är det tre år sedan jag flyttade till Nynäshamn och va mycket som har förändrats i mitt liv sedan dess.

Och hur det blir med Eurovision Song Contest i kväll, det vet endas gudarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar