onsdag 22 maj 2013

MAGNOLIA


Tänk vad ett vackert nyplanterat träd kan ge ny energi och glädje.

En riktigt trög förmiddag med dimma som låg som en iskall blöt filt över hela Nynäshamn, ja till och med mistluren ljöd en stund igen.

Jag tänkte, nä jag går inte ut idag heller, över min döda kropp, jag säger upp mig!
Hamnade alltför länge framför morgon-TV, Malou von Sivers och sedan den Brittiska långköraren "Hem till gården". Det sistnämda håller verkligen på att ta död på mig, för där är det bara nattsvart, elände, otrohet och trassel så jag blir bara deppig.
Vanligtvis brukar jag kolla på "eländet" på tv4play någon gång på eftermiddag/kväll eller så.

Det är det här som är helt förödande, att bara slukas upp av tv:n och känna hur all kraft liksom rinner bort, den där som jag kanske hade när jag vaknade.
Det är tur att min ängel på vänster axel lyckades övertala mig att släcka tv:n, käka en välbehövlig lunch, packa ryggan och med bestämda steg ta mig ner till Friskis & Svettis.
Det var då jag upptäckte två nyplanterade Magnoliaträd i en park som jag passerade.
Trots att himlen fortfarande var alldeles grå, så blev jag riktigt glad.

Två timmar senare hemma igen, kaffe, "Kaktusblomman" på svt1 och solen kom äntligen fram igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar