lördag 25 maj 2013

EN DAG I STORSTAN



Lugnet har lagt sig på "plattan", det var annat för ca 8, 9 timmar sedan när jag var där!
Jag hade bestämt träff med ännu en av mina sedan länge internetkompisar. Ännu en Peter Jöback-fan som jag blev bekant med för ungefär fem år sedan på myspace, det första forum som jag fann likasinnade på. Sedan har vi naturligtvis hittat varandra på facebook.
Och idag var det första gången vi träffades live som vi säger inom musik och konsertlivet.
Härliga Maria stod där på trappan vid plattan, Sergels torg och väntade som avtalat. Jag kände igen henne direkt, fast jag aldrig hade sett henne, annat än "profilbilden" på dessa två forum.
En riktigt trevlig dag men fika på Sundbergs Konditori vid Järntorget i Gamla stan i strålande sol och sedan en stilla lunk till söderns folktätaste tillhåll Medborgarplatsen där vi delade ännu en stund på solen och sorlet tillsammans innan vi skildes åt och lovade varandra att återses igen.
Tusen tack fina Maria för en härlig dag, du gjorde mig riktigt glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar