lördag 18 maj 2013

PINGSTAFTON 18:e 2013



Hänryckningens tid är här, men det ger jag 17 i.
Apropå 17, igår var det ju Norges nationaldag och jag glömde alldeles bort att hurra för mina nabovänner över där. Då gör jag det i dag istället, hurra hurra hurra för er dag igår!
Jo, jag har faktiskt många vänner i naboland och alla tack vare vår gemensamma idol Peter Jöback. Så tack för dem Peter!

Nu är jag i fas igen.
Pingsten firas väl inte mer nu än tidigare och dessutom har vi ju förlorat annandagpingst som en röd dag, så ibland var det bättre förr. Fast vad spelar det för roll för min del nu, mina dagar är ju i regnbågens alla färger, eller jämngrå, som idag till exempel, grått och kyligt från havet, nu igen!

Föresten, jag förlovade mig en pingstafton för 44 år sedan, på Hallstaberget i Sollefteå förövrigt. Herre min gud, hur gick det där till, jag är ju bara ca 30 år eller så, /i huvet möjligtvis, knäppis!/

Och nu, just i denna stund har Sverige besegrat våra ärkefiender och grannar Finland med 2-0 i kvartsfinalen i VM-hockey. Klar för finalen final. Jiiippiiiii!!!
Kvällen bjuder på ännu mer tävling, Eurovisions song Contest finali Malmö. Fast man kan ju inte tävla i musik sägs det!
Favorittippade är trevligt nog även skandinaviska länder, nämligen Norge och Danmark.
Och då kommer jag ooossökt att tänka på Peter igen, som i dag framför sin bejublade tolkning av "The Phantom" på Broadway för 23:e och 24:e gången, ja han har en two show dag idag igen, Pingstafton till trots.
Fasiken vad jag är mallig över honom, så otroligt ödmjuk, begåvad, målmedveten, hårt arbetande och så välförtjänt. Vilken strålande musikalartist vi lånat över till USA.
All lycka och välgång till honom i fortsättningen! Stående ovationer!!!

Min salige och älskade Erik har dessutom namnsdag idag.
En helt vanlig Pingstafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar