söndag 19 maj 2013

MINNENAS TELEVISION



Inte blir det något vettigt idag inser jag.
Det tog på alldeles förskräckligt det där sångprogrammet i går kväll.
Så idag har jag gjort en repris på detsamma, alltså suttit och bara kollat på reprisen.
Och nu ser jag på Melodifestivalen från 1974, det året när ABBA vann med Waterloo.
Helt underbart att se kläderna och frisyrerna på de olika deltagarna, som tex Sylvia Vrethammar.
Å tänk på den tiden hade de olika bidragen sin egen dirigent, det var då det, för länge länge sedan "I annorlunda land" med Glennmarks.
Apropå mellon, den hade ju sin debut 1956. Familjen Persson hade inte någon television då, den fick vi inte förrän -58. Men jag hade något mer hår och en rosett hårt ditknuten av min saliga mors fasta hand och lyckligt ovetande om mitt alltför spännande liv framöver!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar