måndag 27 maj 2013

JAG ÄR MAMMA I DAG OCKSÅ!



Sådeså fast på jäkligt långt avstånd och idag kom det gröna kuvertet med posten.
Innehållande, grattiskort från ICA, signerat Sofia, ett litet fint skifferhjärta och en förpackning värmeljus med lavendeldoft, Sofia vet att gamla mamma gillar lavendel och hjärtan.
Apropå hjärta, det svider i mitt hjärta över att jag inte finns tillhands för henne lika självklart som tidigare. Dåligt samvete över att jag valde mig själv den där gången för drygt tre år sedan.
En provianttur till ICA strax efter lunch, a`131:-!


Ja det var väl dagens höjdpunkt, för sedan har jag stått precis vid kanten av ett stort jävla slukhål, för himlen öppnade sig igen och deppen infann sig som vanligt. Beroende på vädret eller övertränad från igår på Friskis & Svettis, eller håller jag på att bli sjuk???

Snälla någon, om du sitter uppe på ett moln och dinglar med benen, eller sitter vid det stora vita blanka skrivbordet med en röd och en grön stor jävla knapp, ska jag hoppa ner i slukhålet nu eller finns det ett annat så kallade hopp?
Delete-knappen ligger nära till hands!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar