onsdag 15 maj 2013

PIKNIK I DET GRÖNA



Eller säsongens första mjukglass på havstrappan.

Nämen skämt åtsido, men nu kommer jag att ta tid på hur länge den här sophögen får ligga kvar!
Men nu ska jag inte var sån, det finns ju så himla mycket fint att vila ögonen på den här årstiden, så lite piknikrester kan väl aldrig skada, eller?
Strax efter fotograferingen släppte jag skiten i alla fall och vandrade vidare med ryggsäcken på, utifallatt ett gympass skulle hägra.

Innevånarna här i Nynäshamn måste vara av ett alldeles särskilt tjockhudat släkte i alla fall. Lättklädda, kortbyxor, sandaler, t-shirt, ja jag har då aldrig sett på maken.
Temperaturen låg på ynkliga 10+ och isvindarna från havet gjorde att jag drog upp dragkedjan på både fleecejackan och jackan, samt vantar på. Ja jag vet, jag är inte som andra, men ändå!

Jodå det blev en runda på ca 4½ timma, inkl ett styrkepass, mjukglass och "Livet, Kärleken och Döden" och en himla massa D-vitaminer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar