lördag 4 maj 2013

SATKÄRRING



Här i eftermiddag flög fan i mig!
Allt började ju så bra, 1 timmas promenad med Pia, alltså lillasyster och sedan 1 timmas styrkepass på Friskis & Svettis.
Klockan tre hade jag bokat tvättstugan och jag kom precis lagom hem till det.
På klockslaget tre var jag där, det var då jag först blev förbannad.
Halva golvet var blött från en av två, dessutom den stora maskinen, som visade sig vara trasig!
Skit också!
Jag hade beräknat fyra maskiner, alltså 2x2 och klar på tre timmar.
Där sprack det direkt, jag fick skynda mig att boka en till tvättid direkt efter och i en annan tvättstuga.
Men medan jag satt hemma och väntade på att första maskinen skulle bli klar, det var då gunsan blev riktigt arg.
Utanför mitt fönster hörde jag någon som stod och slog på något hårt och länge.

Fan, jag gick ut på balkongen och såg en liten kille som slog med en skiftnyckel på en ICA kundvagn här utanför.
Ja det är så, det har kommit en ny kundvagn hit igen och av någon konstig anledning så hamnar de alltid utanför mina fönster. Det måste vara någon riktigt lat och urkorkad jäkel som bor precis häromkring.
I vilket fall som helst, så gav jag honom en riktigt ordentlig och elak busvissling. Han tvärvände sig om och såg mig och jag fräste till och uppmanade honom om att omedelbart lägga av med det där. "Har du lite att göra, så kan du ju gå ner till ICA med kundvagnen" Gunsan var riktigt arg och sa ifrån, minns inte när jag fräste till så där sist och jäklar vad skönt det var.
Med risk för att bli kallad för satkärringen på Backlura, men det var det värt. Skitunge!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar