söndag 12 maj 2013

ABSTINENS X 2



Den senaste natten fick gamla gunsan god sömn och länge dessutom och i morse vaknade jag pigg och utvilad efter allt rumlande på båten.
Fast egentligen blev det inte särskilt mycket rumlande, mer än att jag föll handlöst för en dam som jag dansade med. Nej, nej nu skojade jag allt, vi föll på dansgolvet, tror att hon tappade balansen och fick med mig i fallet. Skador??? Jepp gamla gunsan gjorde illa sig i nacken, det sa bara kras, som en stenkross och sedan var det bara att på vingliga ben försöka hitta till hytten och tvätta bort ansiktet och försöka sova och be till min skyddsängel att det inte blev någon bestående skada.

Så idag fick jag den där abstinensen efter att gå på gym igen, trodde väl aldrig att jag skulle uppleva detta, har bara hört talas om det.
På min långpromenad dit, lyssnade jag på en av mina första CD som jag köpte med Peter Jöback, en dubbel - CD. Abstinens nummer 2

"Flera Sidor av Samma Man" från 2006.
Länge sedan sist och ett kärt återhörande som gav mig en riktig nostalgitripp och glada minnen.
Och för att inte tala om, vilken återblick på Peters långa musikaliska karriär från 1990 med
"En Sensation" och modet att våga utmana sig själv till nya höjder, som nu
Fantomen i "The Phantom of the Opera" på Broadway i New York.


En härlig promenix efterföljt av ett skönt styrkepass som om möjligt hjälper mig med den eventuella skadan i nacken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar