tisdag 21 maj 2013

BACKLURA



Hemma på min egen gata, där jag nu bott i snart ett år
och har talat med endast tre grannar än så länge.
Mannen mitt emot, barnmorskan.
Hon under mig, med permobilen och så damen ovanför mig, som flyttade förra helgen.
Nu har det dessutom flyttat in en kvinna bredvid mig,
där han som eldade under sängen bodde, tack och lov! Phu!!!
Hon bredvid verkar också vara en singelkvinna, modell något yngre än jag kanhända!
Helt själv är hon dock inte, utan ägare till en gammal Golden retriver.

Idag har jag haft en hemmadag eftersom gårdagens strålande väder tvingade mig till utevistelse ack så länge samt styrkepass också ack så länge. Typiskt jag, kan inte portionera med mina krafter!

Vad vill jag med det här nu då?
Jo den där gamla hunden här bredvid har skällt mest hela dagen, med små korta uppehåll.

Håller jag på att bli precis som alla andra här ner, så att jag inte bryr mig om det kanske ligger någon skadad eller död i samma trapphus?
Borde jag ha ringt på, eller ropat i brevinkastet?
Och det ger mig en ruggig känsla, tänk om jag plötsligt råkar ut för en olycka eller blir svårt sjuk och inte kan ge mig tillkänna!
Blir det doften då som uppmärksammar grannarna om att allt inte står rätt till?
För vem bryr sig!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar