tisdag 25 februari 2014

BBBLLLÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!



Redan vid sänggående igår kände jag mig extra frusen, uppsvälld i magen och öm över solarplexus.
Men ignorerade det och tänkte att, bara jag kommer till ro och får fjärta lite där under täcket, så blir det nog bra.
Jag bullade upp några extra kuddar under huvudet, men den oundvikliga halsbrännan kom som ett brev på posten. Tuggade i mig en Novalucol. Det hjälpte inte och magen växte som om jag hade ett UFO-embryo i den.
Jag snackade med, vem det nu var som hade invaderat mig, att nu jäklar får det vara nog!

Så på skakiga ben tog jag mig in på toaletten, knäböjde vid densamma, stoppade fingrarna i halsen, å hej vad det gick, å hej vad det kom!

Jag kröp tillbaka under täcket och lyckades somna, omskakad och totalt tömd.

Vad var det som hände?

När jag vaknade långt in på förmiddagen idag av att det bubblade i magen, fick jag rusa till bekvämlighetsinrättningen igen och då kom det en märklig variant av "tvåan".
Ja, lite så fortgick halva dagen.

Men nu är det bra igen, men jag är lite mindre och inte så kaxig längre och soffan har nog tröttnat på mig för den här dagen.
"I morgon är en annan dag!"
Apropå Mellon som har genomfört sina fyra deltävlingar och nu återstår "Andra chansen" som går av stapeln kommande lördag.
Som om att jag bryr mig, för vilken sörja! Bbbbbllllääääääää!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar