onsdag 5 februari 2014

I LOVE AIRPORTS!



Nu har jag snuddat vid två olika flygplatser på loppet av två dagar!
Jag får resfeber bara jag börjar närma mig en flygplats och än värre blir det när jag parkerar där för att endera hämta eller lämna nöjda och förväntansfulla nära och kära.
Ja, å så blir jag ju röksugen där också, såna dumheter!
Jag som inte får eller borde röka alls.

Såhär var det!
Igår körde jag upp till Arlanda Airport för att hämta syster och svåger som kom hem från en längre vistelse abroad. Där stod jag vid "Ankommande", (utan den obligatoriska blomsterkvasten i handen) och bara önskade mig själv iväg. För mitt i det jag stod där, så hörde jag två män som talade om New York.
Skit också!


Idag var jag ner till Skavsta Airport för att vinka, på återseende, till en ännu ett par kära familjemedlemmar och sedan hemåt igen!

Så nu har jag bestämt mig för att i sommar, åtminstone ta mig en tripp till vårt kära naboland. Alltför länge sedan sist!

Det här med lusten till flygplatser och resandet i allmänhet kommer säkert ifrån mina kära föräldrar Kerstin och Sven-Olov, eller som de sa till mig som liten, att det var ett "tattarlass" som tappat mig och dom var ju ett resande folkslag om något, så jag köper nog även den anledningen.

Gardermoen, snart kommer jag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar