lördag 15 februari 2014

DITT LYCKONUMMER DEN HÄR VECKAN ÄR 15 !



Kära dagbok, nu är den 15:e februari snart till ända och borde väl summeras som en riktigt bra dag, precis som stjärnorna förutspådde.

Tack vare andras olycka, lyckades ju jag och Mia få, helt oväntat, tag på biljetter till Sweeney Todd på Stockholms stadsteater till idag klockan 13:00.
Superplatser dessutom, rad 4, som visade sig vara på bänkrad 2. Fråga mig inte hur, men så är det där, tummen upp!
Klockan på ringning 08:00, morgonpyssel, låsa dörren, promenad ner till pendeln, avfärd 10:55 mot huvudstaden.

Väl framme i huvudentrèn, ett mobilsamtal bort och lite svorska, "Jeg har brun jakke og rødt hår som står rett opp", så hade jag mina biljetter i handen.
Alltså, Nu kommer det kraftuttryck! jävlar vilken föreställning!
Det är ganska precis två och en halv månad sedan jag sist såg den och det här var verkligen en storslagen utveckling av hela ensamblen. Det bokstavligen stänkte av blod och saliv på scenen, hett och organiskt så det förslår! Inte en sekund av tristess!
Stående ovationer till en alldeles makalöst begåvad Peter Jöback och naturligtvis hela ensamblen.

Men sedan vid hemkomsten, DÅ infann sig tristessen, MELLON!
Vad har hänt med vår nationalklenodfestival?
Deltävlingar, andrachansen, bla bla bla bla och det ena efter det andra halvdana och fullständigt urusla bidraget. ORKA!!!

Och som om inte det vore nog! En hjärtslitande film på 4:an direkt efter "Änglvakt"!
Som tack och lov slutade bra, för det här var ju en bra dag!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar