fredag 21 februari 2014

VAD HÄNDE I NATT?



När klockan var 05:55 gav jag upp!
På sin höjd tre timmars sömn sammanlagt, i bästa fall!

Kan det ha att göra med att lillasyster fyllde år igår och jag blev bjuden på födelsedagsfika?
Satt till bords och hivade i mig tårta, ett vinerbröd och kokosboll, samt två koppar kaffe.
När jag kom hem några timmar senare kunde jag inte äta på grund av halsbränna. Kaffet eller gofikat?
Utan tog ett glas samarin, några novalucol, och nyponsoppa.
Torftigt, med nödvändigt!
Supertrött redan 21:30, släckte och kramade kudden!
Och höll just på att somna in, när min granne ringde igen och meddelade att, "nu är hemsjukvården på väg hit och kommer att ringa på din porttelefon". Okej det är bra, jag ska släppa in dom!
Det var då det började!
Hur lång tid kan det ta för hemsjukvården att komma till henne, tänk om hon har mycke besvär, ska jag gå ner, varför kommer dom aldrig????
Efter en evighet ringde grannen igen och sa att "han hade kommit in med en egen plupp,
så nu kan du få somna om igen"!
Ja det var väl då jag inte kunde somna om igen och klockan var strax för halvtolv.

Och hela natten har jag haft en känsla av att något var i görningen, att jag hade missat något, eller höll just på att göra det.
Jag tror att hela mitt liv har passerat i revy, funderat, vägt för och emot, kommit fram till, plussat och dragit ifrån, reflekterat och summerat. Ja precis så här blev det, på grund av och tack vare!

Tidigt i morse föddes Madeleines och Chris dotter på Presbyterian Weill Cornell Medical Center i New York, lokal tid 22:41, svensk tid 04:41.
Nä det kan inte ha varit det, för så mycket bryr jag mig inte om kungahuset faktiskt, men kul för henne. Grattis Madde!

Jag får väl ta mig en liten tupplur senare idag efter den obligatoriska provtagningen idag. Föresten, där är också en orsak till varför sömnen inte ville infinna sig. När jag ska försöka diagnostisera mitt "röda streck på skärmen", hitta orsaken. Vad händer nu, är det farligt, hur länge, är det därför jag har alldeles extra mycket halsbränna nu, hur känns det med ett rött "streck på skärmen" , är det därför jag inte har någon matlust??????????
Frågor utan svar!
Gnagande oro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar