torsdag 6 februari 2014

KARLAVAGNEN!

Torsdagkväll i sena timman!



För en timma sedan talade jag med mitt X, han ringde och vi talades vid om vår jänta Sofia som oroade sig om assistans helgen 21/2- 23/2.
Den ordinarie assistenten har ansökt om ledigt på grund av flytt då och hon undrade om det var okej. Vilket svaret var att det är helt okej och att självklar måste någon vikarie hoppa in då.

Och nu apropå "Karlavagnen", radioprogrammet i svr P4!
Kvällens program handlade om att förlora en förälder.
Smärtsamt och traumatiskt för alla och envar, men ändå en helt normal förlust, att föräldrar dör före sina barn.

Mina tankar, medan jag sitter här på sängkanten och lyssnar på programmet, ur min lilla fina radio som jag fick av Sofia i julklapp, går direkt till mina vänner uppe i Umeå som nyss förlorade sin son, endast 29 år gammal.
Jag tror att han förmodligen kommer att begravas just den helgen som Sofia är orolig över sin assistans och dessutom ska "gå" på den begravningen tillsammans med sin pappa.
Mamma Gun fick helt plötsligt en väldigt stark känsla om att, hon vill nog att jag också ansluter mig till de sörjande i Röbäcks begravningskapell.

Som den lilla familj som vi ändå är kvar, följer och stöttar Eriks bästa väns föräldrar och syster till deras sons och broders sista vilan.
Detta är det värsta som kan hända och man inte ska behöva uppleva.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar