torsdag 13 februari 2014

VACCINATIONSDAGS!



Med ryggsäcken packad för ett pass på Friskis & Svettis traskade jag med beslutsamma steg ner till centrum och vårdcentralen-legevisetten för att vaccinera mig mot svininfluensan först!
Men vad jag inte visste, var deras lunchstängning och jag råkade komma en halvtimma mitt i den. Ett omen, eller en mening med att jag inte skall utsätta mig för dylikt, med risk för skov i min sklerodermi.

Utan betänketid gick jag resolut till närmaste butik som saluför alkoholdrycker och provianterade.
Men eftersom jag har för avsikt att leva "skapligt" sunt och endast hade plats för något litet och platt i min redan proppfulla ryggsäck, så blev det bara en, just det, liten platt whisky.

Varför känner jag mig som en slusk och missanpassad, när jag slinker in på Friskis & Svettis med en liten pava i ryggan tillsammans med mina träningskläder, äpple, banan och en flaska tranbär?
Äsch skitsamman!
"Gun, du är vuxen nu, du gör som du vill!" (under ordnade former, så du fixar att njuta av resten av ditt liv)

Förresten så är det bara öppet för vaccination tisdag till torsdag mellan 13-14, så de så!
Betänketiden kvarstår fram till den 28/2!

Johodå, passet gick alldeles utmärkt, by the way

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar