fredag 28 februari 2014

FEBRUARIS SKÄLVANDE TIMMAR


En månad som inte bjudit på många soltimmar, det enda som har lyst är avsaknaden av snön faktiskt och dimman har legat tätt över lilla Nynäshamn.

Nu kan det bara bli bättre!
Och nu hoppas jag att den senaste veckans soffhäng är över för den här gången.
För inte kan det väl ha varit en enda superlång återhämtning sedan söndagens träningspass på Friskis & Svettis?

Förresten. äntligen har kommunen skickat ut en liten patrull renhållningsarbetare, för fy f n så mycket skräp det ligger runt om i omgivningarna och i synnerhet här på Backlura. Skärpning alla medborgare!
Den här vintern har ju varit i det närmaste helt utan snö, så eländet har legat blottat alltför länge inför mina känsliga ögon under promenaderna.

Nå, nu till något helt annat!
Jag sitter just i denna stund och tittar på det efterlängtade "Let`s dance", för vilket år i ordningen har jag helt glömt bort. Trevligt och lättsamt är det i alla fall, i jämförelse med Mellon, som jag tycker är en utdöende tillställning. Men lika förbaskat kommer jag förmodligen att titta på Andra chansen i morgonkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar