tisdag 11 februari 2014

DAGENS STÅPÄLS



Av en händelse så råkade jag googla mig själv igår kväll.
När jag skrollade ner en bit på min gigantiska "meritlista" (ironi) så hittade jag tillbaka till min gammal myspace och facebookvän, Eva!
I förrgår var det precis 1 ½ år sedan hon avled efter en förhållandevis kort tids sjukdom.

Ståpälsen handlar om att vad som sammanförde oss, det var musiken och våra idoler.
Hon diggade Laakso, med Markus Krunegård som frontfigur och jag som alltid, Peter Jöback!
Kan tyckas som en något udda combo, men icke!
Dom två gjorde ju en duett 2007, Italy vs. Helsinki.
Där korsades våra vägar och tycke uppstod!

I morse när jag vecklade upp DN.KULTUR, så vem såg jag där på förstasidan? Jo Markus Krunegård som inom kort kommer att släppa en ny skiva.
Och nu fick jag vatten på kvarn om att tappra Eva fortfarande är närvarande om dock osynlig.

Här delar jag med mig med hennes blogginlägg när vi träffades en dag i slutet av februari 2011 och hon, då svårt märkt av MS och vad vi då inte visste, en elakartad hjärntumör.

"The Guns

Idag har jag minsann varit inne i den jättestora stan och träffat Gunnsan. Det var precis hur kul som helst att äntligen se henne igen. Jag träffa Gun genom MySpace. Laakso (mina favoriter) och Peter Jöback (hennes favorit) gjorde ju en duett, Italy vs. Helsinki. Ja och på den vägen blev det. Vid ett tillfälle blev hon bara spyless på Umeå och ville åka till Stockholm. Hon frågade mig om jag visste något bra ställe att bo på och mitt gästrum tyckte väl jag var alldeles förträffligt. Tänk så det kan gå. Nu har hon flyttat till Nynäshamn så det var ju ingen stor grej att kunna träffas.
Satt på Wayne’s i flera timmar och bara snackade skit men det var underbart. Hon är en sån go’ tjej. Sen promenerade vi runt lite och fortsatte prata. Sedan tar ju sjukdomar och elände överhanden och man känner att det är säkrast att åka tillbaka innan man tar helt slut.



Det finns väl ändå inget bättre sätt att presentera på, eller…"

Nu har ännu en stor stjärna tänds där musiken hörs från första parkett, alltid!
RIP Alice Babs!
Och med gott resesällskap, Hollywoodstjärnan Shirley Temple

Swing it Girls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar