söndag 9 februari 2014

SÖNDAGEFTERMIDDAG


Os i all ära, men jag har verkligen bojkottat den företeelsen, endast hurrar i efterskott när jag råkat få veta att Marcus Hellner och Charlott Kalla tagit varsina silver i skidspåren.

Jag har faktiskt inte stoppat ut huvudet ut ur lägenheten på två dagar, så idag var jag bara tvungen att bryta den dåliga vanan.
igår var det tv-soffan för hela slanten.
Slötittade på melodifestivalen i väntan på kvällens höjdpunkt, nämligen den årliga QX-galan, som förövrigt var den 16:e i ordningen.
För min del kanske den 3:e, minns inte så noga!
En av anledningarna till varför jag såg just igår var ju att Peter Jöback var nominerad till Årets Artist i konkurrens med Icona Pop och Agnes.
Som alltid direktsändes inte årets bästa galan, som gick av stapeln måndagen den 3:e februari.
Så utgången var ju redan klar, men desstomer värd att vänta på och se.
"Och vinnaren är............. Peter Jöback!!!"
Stående ovationer och en självklar segrare, efter ett alldeles otroligt 2013. Som förste svensk fick Peter det hedervärda uppdraget att spela ”The Phantom” på Broadway och möjligheten att uppträda på anrika Tony Awards som visas för miljonpublik världen över. Peter är en av fyra personer i hela världen som har fått möjligheten att spela ”The Phantom” både på Broadway och i West End.
Dessutom drog han i september en andra turnéomgång under temat ”The Broadway Edition.
Och om inte det vore nog, så avslutade han året med att ingå i ensabblen på Stockholms Stadsteater i huvudrollen som Sweeney Todd.
Nå, det var gårdagens kraftansträngning!
Så idag, var jag bara tvungen att sälla mig till tatuerade och ekipera, från topp till tå, med matchande vattenflaskor, skor och klädesdräkt på Friskis & Svettis, som har blivit lite som mitt andra hem.

I morgon gör jag ingenting, "precis som vanligt" dagen efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar