torsdag 27 februari 2014

FEBER!!!



Det här var just snyggt, feber, ordentligt med feber, men inte en tillstymmelse av förkylningskänslor.
I natt har jag legat under dubbla täcken och ändå huttrar!

Feber utan ont i halsen och snuva känns oroande, så när jag tempade mig i morse och det visade 38,5, då blev jag ännu ynkligare än tidigare och gick genast till sängs igen.
Låg och försökte känna efter var felet kom från. Magen, jo det är magen, eller lite högre upp, eller!?!?
Och då började hjärnspöket igen!
Är det de där "röda strecket" som börjar ge sig till känna?

Hur gör jag med alla mina grejor?
Hur ombesörjer jag min bortgång?
Borde jag fyll i Vita arkivet hos Fonus och underlätta för mina anhöriga?

Knepiga frågor i den arla morgonstunden, men ack så relevant och viktiga.
Jag lever ju trots allt på 25 års övertid!
Så vem ska klaga? Inte jag egentligen.

Jag lämnade en hel räcka med prover i fredags och har ännu inte fått något svar.
Om det vore något alarmerande, visst hade jag fått svar vid det här laget?
Men förresten hur mycket klagomål får inte sjukvården nu för tiden, om överbeläggningar och försenade provsvar.

Nä nu ska jag inte måla fan på väggen, men lite läskigt är det!

Så, avgjort! Skjut inte upp det du vill göra idag om det är möjligt, till morgondagen.
Det förgångna har varit, NU är Nu och om framtiden vet vi liks ingenting om.

CARPE DIEM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar