söndag 16 februari 2014

JA MÅ HON LEVA!



I hundrade år! Ja visst ska hon leva, ja visst ska hon leva, ja visst ska hon leva uti hundrade år!

Flickorna Persson börjar komma sig lite uppe i åren nu. Eva, Gun och Pia!

Här är vi i tre trallande jäntor, okej, bortsett från flickan med de vita knapparna på sin kofta.
Jag har lite svårt att bedöma ålder på oss, men bilden är ca 55 år gammal.
Storasyster Eva, stående längst till höger i bild, fyller 65 år idag! Jag står till vänster i bild och önska att jag inte syns och allra helst inte finns. Lillasyster Pia sitter och grinar illa av röken som hon får i ögonen.
Av picknickkorgen att döma, så vankas det korvgrillning en dag i april kanske, någonstans i Nyland med omnejd.

Jag är den enda av syskonskaran som inte kommer att föra mina gener vidare, kanske lika bra det förresten. Det är väl därför jag vill lämna något efter mig, så som den här lilla dagboken till exempel. Så det gäller att försöka minnas så mycket som möjligt om både det möjliga och omöjliga som hänt, utan att bli alltför privat men ändå lagom personlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar