lördag 22 februari 2014

OCH ÄNNU MER VÄRME OCH TÅRAR


Ty, jag hann precis komma hem med min tulpanbukett, så ringde, eller rättare sagt spelades "Somebody" igen på min mobil!
Det var grannen under mig!
Jag hann tänka, vad kan det nu vara som hon behöver hjälp med och vilken tur att jag hann hem!
Men hon undrade bara om jag kunde tvärkommaner, det där var Wästerbottniska om det är någon som undrar.
Självklart, jag kommer ner!
Och då möttes jag av henne, sittande uppe i sin permobil. Så glad jag blev!
I famnen hade hon en blompåse från ICA, som hon räckte fram till mig.
"Varsågod, det här får du för att du alltid finns till hands och att du hjälpt mig när det kniper."
Vad säger man? Tack snälla du, det är ju självklart att jag hjälper dig, inte ska jag ha något för det och något liknande, klyschigt!
Men gud va jag blev glad!
Ur påsen plockade jag upp en mini-Kalanchoe och en liten svart ytterkruka med magneter bak för att fästa på tex kylskåpet.
Ja sedan surrade vi och grät en bra stund tillsammans om både ditt och datt, för vi förstår varandra och har tid att lyssna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar