onsdag 7 november 2012

19 ÅR SENARE


Idag trillade den här lilla läckerheten in i mitt brevinkast!
Tack vare en av mina allra tidigaste internettkompisar som hjälpte mig att få tag på den, så har jag nu en komplett samling av Peter`s album.

Så här skriver Peter på sin hemsida om detta album!

Diskografi:

Mitt debutalbum som jag skrev tillsammans med min bror som också producerade skivan tillsammans med Lasse Holm.

Jag hade spelat in ett helt album på engelska som aldrig blev släppt så jag var väldigt stolt och glad när den här skivan äntligen kom ut. Själv tycker jag att det är en OK debut-platta som endast fick en recension - döskalle i Nöjesguiden. ¨Skicka en present till Peter Jöback på Menlösabarnsdag ¨ stod det i recensionen. Det kanske var därför det dröjde 4 år innan jag gjorde en skiva igen.

Skivan finns bara i 5.000 ex och så kommer det att förbli. Svensk soul-pop. Helt ok faktiskt.


Kan tyckas knäppt att glädjas över den här CD:n, men som hängiven Peter-fan är det jäkligt kul att äntligen ha den i handen.

Den släpptes 1993, samma år som Ludde föddes, han med de stora bruna kloka ögonen!
Apropå cirkeln!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar