tisdag 6 november 2012

IKEA KUNGENS KURVA



Plötsligt utan förvarning och betänketid halkade jag med på en tur till detta mycket smarta koncept IKEA!
Eva och Per kom förbi, ja de bor ju här nu, strax intill!
Inte svårt att övertala mig att hänga med, en helt vanlig sketen tisdag.
Väl framme var det dags att inta den obligatoriska köttbull-lunchen, innan det begav sig, man måste ju tanka först.
Jag hade inte mycket inne i min minnesbank om vad jag "ska köpa nästa gång jag hamnar på IKEA", förutom de obligatoriska värmeljusen förstås.
Jo där gick vi omkring och inte helt otippat råkade det slinka ner, förutom värmeljusen, en förpackling tidskriftsmappar, halkmatt och det bästa av allt ännu en ludde!

Nu har jag snart en hel kennel här hemma!
Min älskade storpudel Ludde med sina bruna kloka ögon, som egentligen hette Glader, som direkt översatt till franska här på Google översättning blir Gay, fast egentligen hette han l'heureux enligt stammtavlan. Kullen hetter "Snövit och de sju dvärgarna", sju svarta storpudelkillar och en vit tjej.
Låter det snurrigt?
Jag vet, hela mitt liv är snurrigt och varför göra det mindre snurrigt just ikväll!
Vad jag vill komma fram till med det hela är att snart är cirkeln sluten verkar det som!
Det gäller att titta riktigt noga på pusselbitarna
Fast egentligen är det bara jag som kan hitta i det här tanketrasslet och få en helhet från början till slut.

Allt har en mening och är förutbestämt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar