fredag 16 november 2012

STÄDERSKA PÅ BACKLURA


En städerska på Backlura är effektiv, noggrann och leende!

Jodå, det kan nog ligga lite sanning i det, men mest på grund av den terapeutiska verkan det har på mig.
Och när vädret dessutom inte tilltalade mig det minsta för utevistelse, så fick dammsugaren bli min kavaljer under en timma idag.
Den enda gång jag gick ut var när jag slängde ut mattorna på balkongen och senare tog in dem igen.
Efter väl uträttat arbete passade det mig alldeles utmärkt att landa i soffa igen och till min förtjusning började just då en av mina favorit-feelgood-filmer, "Kärleken checkar in". Vilken gång i ordningen jag sett den vet endast gudarna.
Precis när filmen började ringde porttelefonen, som av en händelse!
"men vem är det som kommer nu och den här tiden, i dag!?" hann jag tänka!
Å kan man tro, jo det var en "gammal" mormor!
Eller? Va konstigt, lillasysterYster har precis blivit mormor!
Nu är det bara jag som inte kan titulera mig mormor av oss systrarna Persson!
I allafall så blev det ett välskapt flickebarn som såg dagens ljus den 10-11-12, fiffigt födelsedatum så det förslår.
Ja, vi såg filmen klart tillsammans för lite romantik så här på fredaeftermiddagen skadar inte, apropå städerska och kärlek, som i förlängningen oftast genererat till bäbisar. Hur tänkte jag där nu då? Fan vad snurrigt det blir ibland och ändå är jag spik nykter fast klockan är snart 21 en fredakväll och jag sitter här mol alena.

Och vad handlade filmen om då! Jo en hotellstäderska (Jennifer Lopez) och senatorkandidat (Ralph Fiennes) blir förälskade i varandra och alla förvecklingar och missförstånd innan de fick varandra. My cup of tea! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar