tisdag 13 november 2012

EFTERMIDDAGSBIO


Som vanligt hemma i min egen soffa, sittande på hela ryggen med en varm filt över mig!
Efter att ha storhandlat på ICA, apropå det!
Tisdagar är det pensionärernas dag på ICA, 5% rabatt på hela köpet.
Min kompis Mia har för länge sedan berättat det för min, att där kan jag göra veckans klipp, men jag har aldrig kommit ihåg det.
Idag råkade jag pricka av fenomente i allafall.
Där jag gick med min dramaten och plockade bland hyllor och skepp, så tyckte jag väl att det var jäkligt mycket gamla stofiler som trängdes runt mig med sina kundvagnar och rullatorer. Men jag fattade inte att det var 5% dagen förrän jag kommit igenom kassorna, då ramlade polletten ner och då var det ju försent.
Saken är ju den att jag måste få ett intyg på att jag är pensionär i kundtjänstdisken och det har jag ju naturligtvis glömt också. Jag håller nog på att bli senil om ändock inte ålderspensionär.
Men storhandling på ICA är absolut tillräckligt för mig en vanlig tisdag i mitten av november och att sedan landa framför en svartvit film är helt underbart, men det var svårt att hålla mig vaken som vanligt.
Filmen hette "Jag älskar dig Karlsson" från 1947!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar