fredag 30 november 2012

IDUNTEATERN UMEÅ



Ladies Night! 30/11-2007
Nejdå, inte Ladies Night, men en för den lokala tidningen recensent hade den liknelsen med publiken efter den kvällen.
Och naturligtvis var jag en av dessa kvinnor!
Min första livekonsert med Peter Jöback, precis på dagen en månad efter att jag fimpade pekfingertoppen förövrigt, så jag mådde inte helt okej, men lycklig!
Första rad, nästan mitt fram! Surrealistiskt!
"Människor som Du och Jag"
Som albumet heter och som är den andra i ordningen som speglar Peters långa resa hem till "sig själv".

När konserten började närma sig slutet och jag var precis så uppfylld av härlig energi som bara en frusen och lagom skadad gunsan kan bli, så bjöd han på ett extranummer som sig bör, efter idogt inklappande och golvstampande från publiken/qvinnfolket.

Peter satte sig vid sin röda keyboard och redan efter de fyra första tonerna, hörde jag direkt vad som komma skulle och ur mig slapp "Åååå deeennnnn"! Varav Peter tittade ner på mig och sa, "tycker du om den?" jaajjjaaaaa, sa jag! "då sjunger jag den för dig"!
Och ur hans underbara stämma ljöd därpå "I FEEL GOOD (AND I`M WORTH IT).


Tilläggas bör, jag gick på konsert kvällen därpå också!
Och på den vägen är det! :))))
Det går inte att "STOPPA MIG"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar