fredag 23 november 2012

OCH INTE EN ENDA FLINGA


Och plusgrader och allt det fula och det vackra delar dagarna med mig på mina ibland mödosamma promenader.
Idag ville jag inte heller gå ut! Precis som igår, då gick jag inte ens ut på balkongen!
Himlen låg som en blöt kall trasa på assfalten och jag hade huvudvärk hela dagen.
Och den här gången var det antagligen en kombination av vin, migrän och lågtrycket.

Men idag tog jag mig i kragen och började vid återvinningscentralen. Där är det som vanligt ingen vacker syn. Egentligen önskar jag att snön kunde lägga sig där åtminstone, så jag slapp se eländet!

Sedan gick jag ner till Jysk och köpte en spegel som jag placerat ovanför min skänk i hallen/vardagsrummet, ja de två går ju liksom ihop numera i min lägenhet, sätter in en bild på det senare!

På hemvägen, med spegeln under armen, upptäckte jag dessa vackra små tusenskönor som vägrat släppa taget, fast det är bara fem veckor kvar av det här året.
Herregud, fem veckor!
Det påminner mig om att jag har inte varit till frissan på 16 veckor, apropå det fula!
Nä det blir nog bättre med lite snö ändå, då är det dessutom helt okej att jag använder mössa, eller kanske jag ändå ska ta och boka tid hos Lotta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar