torsdag 17 maj 2012

17:e MAJ


Hipp hipp hurra för mitt kära naboland idag och till mina otroligt fina vänner som jag har där på andra sidan gränsen!
Som jag kanske redan skrivit här inne, så har cirkeln slutits, från den dagen när jag var en lite jänta som satt inne på tågstationen i Nyland och lyssnade på några norrmän som talade med varandra.
Glad och exalterad rusade jag hem och talade om det för mamma och pappa.
Tjugo år senare målade pappa den här tavlan till mig som ett minne från den händelsen.
Längst ner på tavlan har pappa målat en text: HÄR INNE SÅG DU DIN FÖRSTE ÄKTA "NORSKARE"
Signerad: SoP82
Jag tillägnar den mina nya vänner som jag fått och allt tack vare Mr Peter Jöback.

Okej, det är ju Kristi himmelsfärds dag idag också, men eftersom jag inte är särskilt religiös av mig, så lägger jag inte någon större vikt på det firandet.

Dessutom är det ju Folknykterhetens dag, det däremot kan jag respektera och sälla mig vid.
Hurra hurra för tranbärsdryck idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar