måndag 7 maj 2012

EN HAVSNÄRA PÄRLA


Ville inte alls gå ut, ville bara chilla i soffan framför Morgontv, "Efter tio" och "Hem till Gården" med laptoppen i knä.
Men nu var det ängelen som fick sista ordet, efter en hård kamp med djävulen!
Solen värmde, så där!

Men med raska steg så fick jag upp värmen och beslutade mig för att premiära nere vid hamnen med en fisksoppa från Nynäs Rökeri.
Alltså, om man har vägarna förbi Nynäshamn, så får man helt enkelt inte missa den utmärkta soppan som avnjuts ute i det fria med vattnet och båtarna i förgrunden.
Eftersom jag inom kort ska bege mig uppöver, så behöver jag verkligen ladda batterierna från havet. Fast om sanningen ska fram, så har jag faktiskt varit inne på webbkameran och kollat och det är redan ljusa kvällar där uppe, hur konstigt som helst!
Jag hade nästan glömt bort hur det var och nu ska jag få uppleva det igen, härligt! *LER*

Nå, jag fick sällskap av min kompis Mia som också tog en soppa där i solens sken.
Därefter gick vi till hennes båt "Julia" och vilade en stund innan vi skildes åt.
Ja så kan man fördriva några timmar i lilla Havsnära Nynäshamn, inte illa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar