tisdag 8 maj 2012

TÄNK OM!


Lite tankar om!

Det snart blir badväder, eller åtminstone så pass att jag kan ta min filt och lägga mig nere på Nickstabadet.
Men mitt stora OM riktar jag direkt till en känd svensk sångerska,
som nyligen adopterat en liten flicka och med det snaraste lät uppdatera henne med hårförlängningar eftersom "en prinsessa aldrig har kort hår".
Vad ger det för signaler till alla de som inte har, eller kan få långt hår.
Som av olika orsaker saknar möjlighet att få känna sig som en prinsessa, till exempel på grund av sjukdom eller liknande.
Irroniskt nog, så är denna kändismamma, min dotters största idol.
Och hur kan man lämna ut ett barn offentligt och gör det till en accessoar i sitt eget kändisskap?

Tänk om den lilla flickan inte var frisk, hade hon blivit utbytt då?
Bara en tanke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar