tisdag 15 maj 2012

GLASSPREMIÄR


Efter nästan tio timmars sömn och en skön känsla i kroppen, så tog jag mig en uppfriskande promenad ner till hamnen och köpte min första mjukglass som jag glupskade i mig sittande på Hamntrappan.
Solen värmde faktiskt lite, men inte tillräckligt för att jag skulle kunna sitta så länge, dessutom så hade jag en åskådare några meter bort på min högra sida som stirrade nått så in i helskotta. Jag kände ett visst obehag och lämnade hamnen efter uppäten glass.

Jag vandrade vidare och kom tillslut till Göstas trädgårg i hopp om att rhododendron blommade. Vilken tur, några av buskarna hade redan börjat blomma och mycket snart är det ett fyrverkeri av blommor och färger där.
Några som också hade slagit ut där i trädgården var stadens trogna besökare på en viss butik med grön skyllt.
I allafall, så är det skönt att vara hemma igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar