onsdag 9 maj 2012

JAHA DÅ VAR MAN I NORRLAND IGEN


Det har varit mycket resande den sista tiden, upp och ner, hit och dit, fram och tillbaka!
Och nu är jag tillbaka på brottsplatsen, eller rättare sagt där allting hände.
Så varför inte göra som alla norrlänningar gör, lägga in en snus, på med fleeströjan och mysbyxorna och sedan öppna en Norrlands Guld tillsammans med X-et.
Det där med snuset var bara på skoj, skulle aldrig funka för min del. Tviii vaale!!!
Nä men skämt åtsido, efter ännu en dag på resande fot, så är det skönt att sitta och slapp med en kall och kolla på ishocky Sverige-Tyskland. Alltså, valet av tv-program är naturligtvis inte mitt, utan X-et, det är ju trots allt han som bor här och måste ju få bestämma över fjärrkontrollen.
Det känns att vi levt nästan ett helt liv tillsamman och skildes som vänner, för här sitter vi som om det vore som vanligt. Just i skrivandes stund sitter han och skypar!
Jag måste göra skapligt tidig kväll, för tidigt i morgon ska jag möta upp Sofia på sjukhuset inför hennes operation.
Problemet är att jag ligger på soffan här där tv:n står och Stig vill väl se matchen klart.
Plötsligt ser jag bara fördelar med att vara själv! hi hi hi hi hi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar