torsdag 3 maj 2012

DAG TRE I LONDON


Kikade ut genom fönstret och såg att det regnade. Genast tog jag det modiga beslutet att inte utmana ödet med att vistas ute i onödan med risk för att bli kall och sliten, som i sin tur med all säkerhet skulle leda till ännu en förkylning.

Istället tog jag och familjen Andresen en Black Taxi till Harrods och slog bort några timmar inne i den lilla butiken.

Alltså vilken butik! Overkligt och jäkligt dyrt, tur att det var gratis entrè och ögonshopping.


Inte ens kaffet hade acceptabelt pris, så vi taxade "hem" igen och hamnade på vår restaurang en stund innan det var dags att åter igen ta en liten vila på rummen inför kvällens begivenhet tillsammans med The Phantom of the Opera på Her Majesty’s Theatre.

Teatern var fullsatt även den här kvällen Och Peter var precis lika underbar igen och fick stående ovationer, så taket nästan lyfte.

Och ut genom Stage Door kom så min "Räddare i Nöden och Ögon-och-Örongodis, avsminkad efter ungefär 20 minuter, lika glad, enkel och generös, "Precis som Vanligt". Helt gratis signerar han allt man har i händerna och kramen bjuder han också på, som den stora artist han är. Där du, Erik Saade!

Dag fyra, hemfärd!
Med tidigt morgontåg reste jag mot Heathrow igen och

vidare mot Arlanda, Stockholm, Nynäshamn och Backlura.
Nu är det fyra månader kvar till nästa gång.
Däremellan hoppas jag på en riktigt härlig sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar