tisdag 15 maj 2012

GRATTISROPEN SKALLAR


Så var det då dags för namnsdagshyllning igen till min SOFIA och dessutom till gamla mor som fyller 83 idag.
Jag avslutade mitt förra inlägg med just "hemma igen"!
Det kan kännas lite märkligt ibland med just ordet "hemma"
och i synnerhet efter att jag varit ute på vift som nu.
Var hör jag egentligen hemma någonstans?
Jag har irrat omkring så mycket den sista tiden, så jag känner mig nästan rotlös.
På min väg ner till hamnen idag, gick jag som vanligt förbi min förra adress här i Nynäs och kom just då att tänka på att, i fjol den här tiden hade jag bara två veckor kvar att bo där.
Det är modigt att göra stora förändringar men det tar en stund att smälta allt, i synnerhet vid så hög ålder! *ler*
Nu ska det bli spännande att se vad som händer med den här nya bänken på den gamla platsen, apropå förändringar, jag kommer att följa den med stort intresse! Välkommen bänken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar